ads

tutorial widget




hehe. hari ni tiada entry berguna. bhahaha. mood tia hari ni nak tolong kawan tia yang sorang ni. CIKnisa.
kawan merangkap classmate tia. tapi ni bukan lahh tuto untuk rujukan semua sebab tia still baru lagi kan dunia blogging ni . ni pun tia sekadar tolong apa yang tia tahu je .jadi, berlandaskan kepakaran IT *ada unsur-unsur HIDUNG TINGGI,haha. tapi caring is sharing kann ?
tanpa membuang masa 

--------------------------agak kasar ya bahasa di sini--------------------------------

alamak sory lahh weh banyak pulak aku merepek. berdasarkan pertanyaan cepumas kau ni


first
semua tu widget je . tak susah pun . 
kauu just ushar ane2 tempat dapot lah jawapan kauu tu nanti.
cam mane nak letak jam ea?
ni aku dah carikan yang kebabom tu kauu


tapi kalau nak lain cari je kat situ. then kauu paste kat 
add gadget > add html > save
senangkan?



second
cara nak letak jumlah pengunjung. simply siti sikidd. haha
in a simple wayy. bpe minit je kauu gode-gode. then siap
jup. meh aku tunjukkan cara mengadunkannya
first step : layari laman sesawang ni : HERE

nanti muncul ini


*klik gambar ye?

nampak click here. then kau follow the instruction.
last sekali create this counter!

last sekali add gadget > add html > save

third
ni benda yang selalu dilihat ketika blogwalking atau seangkatan dengannya
"siapa yang sedang menapak di blog anda"
okey, cara nya
kauu pergi link ni : sini


aku rase ni sangat friendly. ikut lah kesesuaian blog kauu. kiri bawah atau kanan. 
then kauu copy url dalam kotak kuning tu .

add gadget > add html > save



dahh siap . jangan lupe tunjuk aku tau . hehe.
daaa~

ditaip oleh cik siti nor fatia

4 comments:

Anonymous said...

Nice one. Saya tak reti nak explain n wat tutorial camni. Takut org tak faham...

Si BuDaK KaChAk said...

datang singgah n follow sni...

=)

lady L said...

@A'ishah Kamaludinhehe . dia yang tanye. tia bagitau apa yg tia tau je. hee

Khairunisa' Salleh said...

tengs wehh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




 
Segala Yang Termaktub di Atas Adalah Hak Milik Nor Fathiah